OVERNIGHT OATS

07.06.2019

Jak jsem psala v článku z minulého týdne, v hotelu Hechenmoos v Kitzbühlu jsem poprvé ochutnala "overnight oats", tedy ovesné vločky zalité mlékem. Tato směs se nechá odstát v lednici přes noc a podává se s přílohou dle chuti. V hotelu ji podávali s vrstvou jogurt, s borůvkami a kokosovými lupínky. Byla to mňamka a každé ráno jsem do sebe nafutrovala 3 menší skleničky.

Protože se i tyto snídaně více než zamlouvaly, napadla mě myšlenka obměnit po třech letech svou snídani šampionů a zkusit trochu jiný styl snídaně (i když poměrně podobný).

Recept na klasický overnight oats (jehož název jsem v češtině přeložený nenašla, tak jsem ho pojmenovala "noční oves") je úplně jednoduchý a rychlý.

INGREDIENCE

40 g ovesných vloček

80-100 ml mléka (já používám rostlinné, např. mandlové nebo kokosové)

1 lžička chia semínek

2 lžíce řeckého jogurtu

Trocha medu (dobrovolné)

POSTUP

Ovesné vločky, chia semínka, mléko a med smícháme dohromady, promícháme a nalijeme do skleničky. Nahoru přidáme vrstvu jogurtu.

Skleničku zavřeme a necháme přes noc odstát v ledničce.

Ráno vytáhneme a ihned si můžeme vychutnat skvělou a rychlou snídani. 😊

TIP

Já jsem si ještě recept pozměnila k obrazu svému a nepoužila jsem ovesné vločky, ale quionoové (viz foto). Dále mám v plánu vyzkoušet i jahelné vločky.

Toto je pouze základní recept na "noční oves/quinou/jáhly". Ochutit si ho můžete dle chuti a fanTazie. V následujících týdnech Vás budu zásobovat svými nápady. 😊

Dobrou chuť,

Vaše SuperMum