HUMMUS

14.07.2018

INGREDIENCE

200 g cizrny (ne v plechovce)

2-3 lžíce sezamové pasty

2-3 lžíce olivového oleje

2-3 lžíce citronové šťávy

2-3 velké stroužky česneku

špetka sladké červené papriky

sůl, pepř

POSTUP

Cizrnu namočíme přes noc v dostatečném množství vody.

Druhý den podle návodu na obalu uvaříme cizrnu. Ke konci doby vaření vodu osolíme.

Po uvaření cizrnu přendáme do hluboké úzké nádoby (např. odměrky) a zalijeme ji trochou vody, ve které se vařila a mixujeme. Vodu postupně přidáváme, až dosáhneme požadované hustoty. Přidáme sezamovou pastu, olivový olej, citronovou šťávu, prolisovaný česnek, sladkou papriku a sůl a pepř podle chuti. Vše pořádně promícháme.

Podáváme s čerstvým pečivem, nebo při bezlepkové variantě s mrkví, okurkou, paprikou, řapíkatým celerem či olivami.

TIPY

Samozřejmě je možné použít i cizrnu v plechovce, ale jedná se o méně zdravou variantu.

Cizrnu mixujte ve vysoké nádobě, jinak se Vám rozprskne na všechny strany. Nebo alespoň mně se tak stalo... :-)

Pro lepší servírovací efekt posypte hummus špetkou sladké červené papriky.

Dobrou chuť,

Vaše SuperMum

Inspirováno blogem "A co teda jíš?".