GRILOVANÝ ZELENINOVÝ TALÍŘ

27.07.2018

Tento recept je spíše "inspirativním základem". Můžete si ho obměňovat podle chuti a podle dostupných surovin. Tentokrát jsem potřebovala uvařit nějakou rychlovku, ale zároveň něco odlehčeného. A přesně tyto dvě podmínky grilovaný zeleninový talíř splňuje. Na plech jsem naházela nakrájené zbytky zeleniny, co dům dal, a vše jsem strčila na pár desítek minut do trouby. A zdravý oběd je tu!

INGREDIENCE

mrkev

cuketa

bramory

olivový olej

grilovací koření

DIP

bílý jogurt

bylinky (rozmarýn, tymián, pažitka...)

česnek

sůl

pepř

POSTUP

Zeleninu omyjeme, očistíme a nakrájíme na tenké plátky. Poté ji rozložíme rovnoměrně na plech.

Zakápneme kapkou olivového oleje, posypeme grilovacím kořením a vše ručně promícháme.

Dáme do horkovzdušné trouby (150 °C) a 20-30 minut grilujeme, dokud zelenina nezměkne. Občas zeleninu prohrábneme obracečkou, aby se grilovala ze všech stran. 

Ve 100 g jogurtu rozmícháme stroužek až dva prolisovaného česneku a plnou čajovou lžičku bylinek dle chuti. (Ideálně čerstvých bylinek ze zahrádky.) Osolíme a opepříme.

Ihned podáváme.

TIPY

Z další zásob zeleniny můžeme ugrilovat např. cibuli, česnek, rajčata, papriky, květák, brokolici, lilek, kukuřici a další.

Můžeme použít i kupovanou směs koření, která bude o něco pikantnější. Dobré jsou například Farmářské brambory, Americké brambory, Grilovaná zelenina a mnoho dalších.

Vhodnou variantou místo výše uvedeného dipu jsou i TZATZIKI.

DOBROU CHUŤ,

Vaše SuperMum