GRILOVANÝ HERMELÍN

19.05.2018

Po třech a čtvrt letech, kdy jsem byla buď těhotná, kojící, nebo pro jistotu obojí, si nyní užívám, že si můžu tu a tam dát nějaký plísňový sýr. Zvlášť když začíná grilovací sezóna, že? Z toho vyplývá, že letos nebudu o cuketě a lilku, jako X předchozích sezón. Své výhody to ovšem mělo. Když se celé léto stravujete grilovanou cuketou (a pak už ani tou ne, protože koncem srpna vám tahle zelenina už leze krkem - a to doslova), je riziko ztloustnutí a těžkého žaludku rozhodně menší než-li u hermoše. Uvidíme, jak to tedy bude letos.

INGREDIENCE

hermelín

4 střední brambory

grilovací koření

koření na brambory dle chuti (např. provensálské)

olivový olej

brusinky

alobal na zabalení hermelínu

POSTUP

Brambory omyjeme, oloupeme a nakrájíme na cca 3 mm široké plátky.

Brambory rozložíme rovnoměrně na plech vyložený pečícím papírem, pokapeme olivovým olejem a posypeme kořením dle chuti.

Koření na hermelín vysypeme do mističky (cca jednu čajovou lžičku) a smícháme s polévkovou lžící olivového oleje.

Hermelín v této marinádě obalíme ze všech stran a následně ho celý zabalíme do alobalu.

Brambory pečeme v troubě při 170 °C cca 45 min, dokud nezměknou a nezezlátnou. Hermelín pečeme z každé strany cca 10 min.

Ihned podáváme s brusinkami.

TIPY

Plísňové sýry se nedoporučují jíst v období těhotenství a kojení z důvodu možné nákazy listeriozou nebo salmenelou, jejichž bakterie mohou způsobit potrat či předčasný porod.

Pokud máte rádi hermelín na přírodno, nemusíte ho marinovat v žádném koření. Dobrý bude i tak. :-)

Na pečené brambory většinou používám provensálské koření, ale můžete použít třeba i grilovací koření, koření na farmářské brambory, nebo čistě jen nějakou bylinku - tymián, bazalku, rozmarýn... Fantazii se meze nekladou. :-)

DOBROU CHUŤ!

Vaše SuperMum